Daca tot suntem in pragul examenelor, as dori sa discutam despre stress-ul tinerilor in procesul de invatare. Am vazut tineri de-a dreptul disperati de bacalaureat, incercand sa lucreze la foarte multe discipline deodata; si tocmai pentru ca vor sa se imparta in atat de multe locuri deodata, probabil ca nu vor retine prea mult din cate au citit.
Scopul pentru care fac acest lucru este unul pozitiv, caci are la baza procesul de invatare, dar putini iau in calcul si „efectul secundar” ce este constituit din multe ore de stress, exces de medicamente gen spirulina si efectul pe care il au acestea asupra psihicului .
Prima proba de bacalaureat este la Limba si Literatura Romana, proba orala; parerea mea este ca, daca un elev nu isi gaseste timp pentru a se relaxa, si a renunta la emotiile pe care le are in momentul de fata, probabil ca in fata comisiei, aceste emotii il vor coplesi, iar informatia cumulata pe parcursul studiului se va pierde instantaneu.
Care este opinia dumneavoastra apropos de acest subiect?.. Considerati ca un elev ar trebui sa se axeze pe informatiile acumulate pe parcursul anilor de liceu, pentru a putea gasi timp sa se calmeze inainte de probele finale, sau este un lucru pozitiv sa „toceasca” toate disciplinele in cateva zile?
Lasă un comentariu